Innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring gir noe av verdi til målgruppen.

Innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring gir noe av verdi til målgruppen.

Innholdsmarkedsføring er en strategi som handler om å engasjere potensielle og eksisterende kunder. Innholdet som publiseres i de forskjellige kanalene er relevant og verdifull for en bestemt målgruppe.

Det er også en strategi som brukes for å posisjonere bedriften og etablere den som ekspert eller spesialist. Målet med strategien er å tiltrekke seg nye kunder i tillegg til å bygge langvarige relasjoner og lojalitet hos eksisterende kunder.

Eksempler på innhold som produseres med denne strategien kan være artikler, forklaringsfilmer, infografikk, testimonals, brosjyrer og lignende. Felles for dette innholdet er at det har som mål å forklare, fortelle, gi råd eller hjelpe – uten å selge.
Innholdsmarkedsføring er ofte en strategi som brukes i sosiale medier, spesielt når det gjelder organisk innhold (altså ikke annonser). Med denne strategien kan man både produsere innhold eksklusivt til sosiale medier, eller dele innhold fra nettsiden, for eksempel.

Vi hjelper deg med å finne en innholdsmarkedsføringsstrategi som er riktig for din bedrift, og som bygger videre på den overordnede strategien. Med god innholdsmarkedsføring kan man bygge en sterk og attraktiv merkevare med lojale kunder.