Prosess

Hvor skal vi begynne? Og hvor skal vi? Kommunikasjon blir best om den backes av en god plan.

Prosess

Hvor skal vi begynne? Og hvor skal vi? Kommunikasjon blir best om den backes av en god plan.

I Ahlin er vi opptatt av at kundene skal føle seg ivaretatt og at de får gode verktøy til rådighet, slik at oppgavene løses best mulig.

Men ingen oppgaver er helt like, derfor har vi også flere ulike prosesser som kan bringe oss i mål. Felles for prosessene er at vi tilpasser det til ønsket budsjett og ambisjonsnivå.

En god kommunikasjons-plattform

Et av våre oftest brukte verktøy kalles brand sprint og er et alt-i ett-verktøy basert på kjent merkevareteori. Tilbakemeldingene vi får er at kundene opplever at de får en tydelig merkevarestrategi som er enkel å følge og forstå.

Er behovet heller å konstruere opp et fortellingsunivers eller en historie som kan brukes i alle tenkelige kanaler? Da anbefaler vi å se på prosessen super story.

Få oversikt og kontroll

Med store innholdsbehov og hyppig kommunikasjon med kunder eller målgrupper er innholdskalender et godt styringsverktøy som gir oversikt. Og ofte, men ikke alltid, er innholdskalenderen tett fulgt av en budskapsmatrise som ytterligere spisser hva vi skal si, alt etter hvem i målgruppene man skal snakke til.

Kommunikasjon er et langløp

Selv om vi ofte stykker kommunikasjonsopgavene opp i mindre biter, som f.eks. kampanjer eller nettsideprosjekter, er det gjerne med en større «masterplan» i bakhodet. 

Til det er markedsplanen et godt verktøy hvor kan man se alle kommunikasjonsbehov i en større sammenheng. Det samme gjelder kundereisen hvor vi definerer alle kommunikasjonsbehovene ved alle møtepunkt kundene har med din merkevare.

Med andre ord; uansett hvilket behov du har, så finner vi frem metoder og verktøy som bringer kommunikasjonen på riktig vei. Skalerbart, forståelig og merkevarebyggende.