


SoMe-trender 2020
Hvilke trender fra 2019 vil ogsÃ¥ vil gjelde for 2020?Â
Folk liker folk. Innhold som er jordnært, ekte og inneholder mennesker er helt klart det som engasjerer mest på Facebook.
Privatpersoner oppnår bedre resultater enn bedrifter på LinkedIn når det gjelder organisk innhold. Du får knapt noe rekkevidde eller engasjement som bedrift. Man er derfor avhengig av å ha ivrige ansatte og ambassadører som deler innholdet videre.
På Facebook er rekkevidden relativt lav på organiske poster for bedrifter. Dette har vært en gradvis endring vi har sett de siste par årene. Det har derfor blitt tydelig at man bør sponse innleggene sine for å kunne oppnå en god rekkevidde.
På Instagram er det tydelig at feeden fortsatt skal være «perfekt», men på story har du mye større frihet. Her skal du være ekte og menneskelig, og du kan snakke med følgerne dine. Og når man først skal lage stories er at man nettopp bruker det til historiefortellinger, med minimum 3 stories på samme tema.
Det finnes mange muligheter med Messenger Chat Bots. Med tredjepartsverktøy som ManyChat kan man gjøre så mye mer ut av Messenger. Dette har potensiale til å bli det nye nyhetsbrevet.
Spennende kanaler å følge med på: TikTok.