Sosiale medier

Sosiale medier har endret måten vi kommuniserer på.

Sosiale medier

Sosiale medier har endret måten vi kommuniserer på.

Sosiale medier er en samlebetegnelse på alle de forskjellige kanalene som tilrettelegger for sosial kommunikasjon og innholdsdeling. Det siste tiåret har sosiale medier blitt en viktig plattform for bedrifter, spesielt med tanke på markedsføring, annonsering, kundeservice, tilstedeværelse og merkevarebygging.

Hvordan kan man skape effekt på sosiale medier? Dette er en utfordring mange bedrifter har. Derfor begynner vårt arbeid alltid med en strategi som er tilpasset bedriften. Sosiale medier er ikke bare en viktig plattform for B2C, men også for B2B. Forskjellen ligger i strategien og hvilke kanaler man velger for å formidle sitt budskap til målgruppen. For når det kommer til sosiale medier er det nettopp det som er nøkkelen – målgruppen.

Man skiller mellom organisk og betalt når det kommer til sosiale medier, og det er i kombinasjon man får best effekt. Man kan kjøpe engasjement, rekkevidde og konverteringer med gode annonser, men man kan ikke kjøpe lojale følgere som engasjerer seg i innholdet, som deler videre og snakker varmt om bedriften. Dette krever kun tid.

Vi hjelper deg gjerne med SoMe-strategi, gjennomføring av kampanjer og tilstedeværelse i sosiale medier. Her bestemmer vi i tett samarbeid hva vi skal si, hvordan vi skal si det i de ulike kanalene og hvordan dette veves opp mot nettside, butikk eller kontaktpunkter. I bunn ligger verktøy vi bruker for å måle effekt, slik at vi kan finjustere budskapene. Slik skaper vi engasjement og bygger sterke merkevarer.